2019. április 23., kedd

Nyúlcombok kapribogyós, fetasajtos, tejszínes szószban




Szerencsére ma már viszonylag egyszerű nyúlhúshoz jutni és érdemes is minél gyakrabban enni belőle, mert nagyon finom. Semleges ízű, ezért bátran lehet kísérletezni mindenféle ízesítéssel.
Ez az étel ugyan eredetileg nem nyúlból készült , de amikor elolvastam a hozzávalókat, már tudtam, hogy nekem ehhez nyúlhús kell. 
Csirkével és keményebb húsú hallal is elkészíthető, mint ahogy az eredeti recept is ajánlja.
Egy kicsit átalakítottam ill. kibővítettem a hozzávalók listáját, de ezt én egyszerűen nem tudom megállni. Azt gondolom, mindez még inkább emelte az élvezeti értékét, de az eredeti változat is nagyon finom lehet. Ezért akartam mindenképp megfőzni.

4 darab nyúlcomb
1 kis üveg kapribogyó a sós létől leöblítve
fekete olajbogyó
1 citrom reszelt héja
2  nagy fej vöröshagyma nem túl vékonyan szálasra vágva
5-6 gerezd fokhagyma összetörve, durvára vágva
só és frissen őrölt bors // a sóval óvatosan a feta miatt //
1 ágacska friss rozmaring vagy 1 tk szárított, de ne a por állagú legyen
20 dkg feta sajt // ha lehet ne krémfehér sajt legyen, de persze az is jó //
kb. 5 dkg vaj 
olívaolaj
1 dl száraz fehérbor
2 dl tejszín
víz
1 nagy csokor petrezselyem. 



Az olívaolaj és vaj keverékén elősütöttem a sóval és borssal beszórt nyúlcombokat.
A szeletelt hagymát és durvára vágott fokhagymát beletettem.
Hozzáadtam az olajbogyót, kapribogyót, citromhéjat, rozmaringot és fehérbort, felöntöttem kevés vízzel és puhára főztem.
A nyúlhús is viszonylag hamar megpuhult.
A fetasajtot összetörtem egy villával és a tejszínnel együtt belekevertem a nyúl szaftjába.
Összeforraltam -- ha kell erős lángon főzzük el a fölösleges vizet -- és a végén megszórtam a durvára vágott petrezselyemzölddel.

Köretként sütőben sült fűszeres burgonyát készítettem.
A krumplikat héjastól félig megfőztem és amikor kihűlt, meghámoztam és rusztikus darabokra vágtam.
Szójaszósz, teriyaki szósz, worcester szósz, kacsap, kevés szezámolaj, füstölt só, bors, pici tört koriandarmag, libazsír ---- ebben forgattam meg a krumplikat és a sütőben jó ropogósra sütöttem.

Itt is megtaláltok
https://www.facebook.com/Daisy-receptjei-130136597418680/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.