2020. január 12., vasárnap

Túróstészta újragondolva , diawellness tésztából




Igen, ez valóban a túróstészta, de kicsit játszani volt kedvem.
A diawellness lisztekből készített tészták ízben alig térnek el a hagyományos nem fehér lisztektől. Kicsit tömörebb, vastagabb, van tartása, rágni kell.  Szénhidrátcsökkentett és sokkal magasabb a rosttartalma , ezért laktatóbb is. Az alap lisztek könnyen kezelhetők.
A pizzalisztet kevertem most össze az 50%-ban csökk. liszttel, de nem feltétlenül kell keverni.




  • 15 dkg 50%-ban ch csökkentett lisztkeverék
  • 5 dkg pizzaliszt
  • 1 tojás és 1 sárgája // lehet 2 tojás is //
  • 50 g víz ... ezzel a hiányzó tojásfehérjét kellett pótolni , mert azt a túróba tettem 
A tészták gyúrásánál általában érvényes, hogy, mint a hagyományos lisztnél 10 dkg liszthez kell 1 db tojás, de......itt a legnagyobb tojásokat használjuk, mert a rostosabb liszt, több folyadékot vesz fel, és akkor a liszt, tojás arány megmarad.
Ha mégis szükséges, akkor kicsi vízzel lehet pótolni .
A tészta hozzávalóit összegyúrtam és kb.fél órát pihent, amíg a szalonnát és a túrót elkészítettem.

 


  • 10 dkg túró .... + 15 dkg a tálaláshoz
  • 5 dkg juhtúró // ezt tetszés szerint lehet változtatni //
  • 2 dkg parmesan vagy grana padano vagy más kemény sajt....  + a tálaláshoz  
  • 1 db tojásfehérje
  • só, bors, szerecsendió



  • 5 dkg húsos, füstölt szalonna

A szalonnát vékony szeletekre vágtam és egy evőkanál repceolajon kisütöttem a zsírját.
A kisült szalonnapörcöt kiszedtem, lecsöpögtettem.


  • 2 dl tejföl
  • 1,5 dl tejszín
Egy kevés szalonnazsíron összekevertem a tejfölt és a tejszínt.
Picit megsóztam, megborsoztam. Ez volt a tészta öntete,


A kinyújtott tésztára kis túró halmokat tettem, ráhajtottam a tésztát és ezzel az ügyes tésztakiszúróval kis derelyéket vágtam belőle. A megmaradt tésztát újból összegyúrtam és kinyújtottam.


A tészta szélét én ugyan tojással kentem le, hogy összetapadjon, de kipróbáltam úgy is, hogy csak vízzel kentem körbe. Kicsit összenyomkodtam és szépen összetapadt az is.
Sós vízben nyolc percig főztem a tésztákat.
Főzés után sajnos nem maradt ilyen szép formás, de a tejfölös szósz eltakarta.



A végén megmaradt tésztát összegyúrtam, kinyújtottam és kifőztem.



A maradék töltött és sima tésztát eltettem a fagyasztóba.


Itt is megtaláltok
https://www.facebook.com/Daisy-receptjei-130136597418680/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.