2020. január 4., szombat

Bejglifelfújt diawellness sütiből


Jó, hát kicsit beképzelt vagyok ezzel a recepttel. Először is, mert ez szinte nem is recept, másodszor meg ...na jó, nem is igazi felfújt.
Napok óta a karácsonyi maradékmentesítéssel foglalkozom.
A hűtőben, kamrában és a konyhában is találtam fel nem használt alapanyagokat , amiket a punnyadás után újból életre kellett kelteni. Készült tésztaétel, volt megmaradt birsalmám és  ami ilyenkor nem meglepő, maradt bejgli és aprósütemény is.
Ezek a sütik most diawellness lisztből készültek , így a semmit nem dobunk ki elve még inkább érvényesült.
A bejgliből és az aprósüteményekből készítettem néhány csomagot, amit a fagyasztóra bíztam, de kimaradt a bejglik levágott vége és néhány diós süteményt szándékosan még hozzácsaptam.


Annyira finom lett, hogy erősen gondolkodtam, hogy majd a fagyasztóból kikerülő maradék esetleg ne így végezze-e?



  • nagyjából 35 dkg volt a sütemény vagdalék
  • 3 db tojást negyedannyi édesítővel kikevertem és hozzáöntöttem 2,5 dl meglangyosított tejszínt
  • 1 cs vaníliakrémet és 1 cs reszelt narancshéjat kevertem bele
  • ebbe forgattam a süteményt és meglepett, de nem akart elázni benne




Nekem olyan szilikon muffin formám van, ami hat darab, egyenként 2 dl-es üreggel rendelkezik.
Ebbe pont belefért ez a mennyiség .
Kivajaztam a formát - nem kellett volna, de a vaj íze miatt csináltam - szétosztottam benne a sütis masszát és mindegyikbe belekevertem 1 - 1 evőkanál dw szilvalekvárt . // függő lettem ettől //
Óvatosan kell keverni, mert a tejszínes folyadékot ugye nem szívta fel a süti, de majd sülés közben a tojás megfogja.
Minden adagba 70 %-os csokipasztillákat nyomkodtam.
200 fokos sütőben sütöttem 25 percig.
Az utolsó öt perc előtt mindegyik tetejére vajdarabkákat tettem. Csak az íze miatt! 😃😃

Itt is megtaláltok
https://www.facebook.com/Daisy-receptjei-130136597418680/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.