2020. január 4., szombat

Sültfokhagymás tejszínes tésztaszósz


Nagyon szép, óriásgerezdes fokhagymát vettem / nem, nem kínait / és az volt a tervem, hogy megsütöm, amit meg is tettem, de a felhasználásra nem volt ötletem. Betettem a hűtőbe és vártam az ihletet. Néhány napot minőségromlás nélkül kibír.
Végül egy tésztaszósz alapja lett.

  • 2 ek hidegen sajtolt repceolajon megpároltam egy apróra vágott kisebb hagymát  4 dkg nagyon finom, füstölt, húsos szalonnával, amit hajszálvékony szeletkékre vágtam
  • 22 db / ennyi volt 😊 / duci gerezd sült fokhagymát nyomtam bele
  • kb fél dl száraz fehérbort öntöttem rá és elforraltam
  • egy doboz krémsajt felét / kb. 12 dkg / kevertem bele és ráöntöttem 2 dl tejszínt / 30 %-os / 
  • kiforraltam és mivel besűrűsödött, öntöttem hozzá egy kevés vizet
  • só, frissen őrölt bors 
  • belekevertem a kifőtt tésztát



Piros kaliforniai paprikakockákat szórtam rá és vágott petrezselyemzöldet.
A főtt fürjtojásokkal, reszelt grana padano sajttal és egy kevés repceolajjal meglocsolva tálaltam.


A fokhagymákat sütőben sütöttem meg úgy, hogy gerezdekre szedtem, megsóztam, kakukkfüvet és borsikafüvet szórtam rá és egy kevés olajjal meglocsoltam , azután alufólia batyuba csomagoltam.
200 fokos sütőben sült kb.40 percet.
Nagyon finom , ha sajtkrémbe keverjük és kenyérre kenjük, de összenyomkodva és olívaolajjal összekeverve is különleges kence lesz belőle a pirítósra.



Itt is megtaláltok
https://www.facebook.com/Daisy-receptjei-130136597418680/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.