2020. augusztus 23., vasárnap

Füge, camembert sajt, rozmaring és méz egy lepényben


A tésztája kicsit reform, de egy átlagos, egyszerű omlóstészta recept tökéletesen megfelelő.  Ha lehet, persze vajjal készüljön, de a kókuszolaj is jó lehet. 

Ez a tészta a felhasznált lisztféleségek miatt különösen omlós, a nyers tészta törékeny, de azért nyújtható volt, a teljes sütőforma kibélelése viszont inkább egy kirakóshoz hasonlított. 😄



A tészta hozzávalói:

  • 100 g zabliszt
  • 100 g diawellness süteményliszt koncentrátum / ettől lett ch csökk. /
  • 60 g darált dió
  • 150 g hideg vaj
  • 1 tojás sárgája
  • kicsi só
  • 2-3 ek hideg víz
A tésztát összeállítjuk, a sütőformát kibéleljük és min. fél, de inkább egy órára hűtőbe tesszük. 

A lehűlt tésztát vaksütéssel 200 fokos sütőben 20 perc alatt elősütjük és a nehezék nélkül + 5 percig sütjük. 

Egy fehérlisztes tésztával elég a normál vaksütés 15-20 percig. 

Az elősütött tésztát még melegen átkentem a megmaradt tojásfehérjével, hogy a töltelék ne áztassa el a tésztát. A fehérje megszárad a tésztán  és egy vékony kérget képez rajta. 

Töltelék:

  • 150 g krémes ricotta
  • 250 g sűrű joghurt
  • 3 egész tojás
  • 2-3  tk. méz
  • 1 cs. 120 g camembert sajt
  • kb. 150 g nyers füge / kb. 4-5 db /
  • rozmaring / jobb a friss, de lehet szárított is /


A ricottát, joghurtot, tojásokat elkevertem. A méz felét, a rozmaringot és a sót is belekevertem. Mézet lehet többet tenni bele, de azért ne legyen édes.  Egy középarány a sós-édes között. 

A camembert felszeletelve a tésztára tettem és beleöntöttem a ricottás masszát. 

A felszeletelt fügét a masszára tettem. Nem baj, ha kicsit belesüllyed. A megmaradt mézet rácsorgattam. 

200 fokos sütőben 20 percig sütöttem, azután csökkentve a hőfokot 

160 °C-ra, tovább sütöttem még 40 percig. 

A sütőben hagytam nyitott ajtó mellett langyosra hűlni. 



Itt is megtaláltok

https://www.facebook.com/Daisy-receptjei-130136597418680/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.