2020. október 12., hétfő

Nigella forró vizes csokitortája

Csokoládé, kakaó, kávé.... mindez együtt egy csokitortában 😋



A csokimáz hasonlít az egyszerű ganachhoz, de ebben van még néhány finomság.
150 ml tejszín + 50g barnacukor
1,5 tk nescafé + 1,5 tk kakaópor
40 g kókuszolaj + 15-20 dkg csokoládé
Összemelegítjük és ráöntjük a feldarabolt jó minőségű csokoládéra. Kevergetve felolvasztjuk és félretesszük.
A reszelt narancshéj nem a recept része, de én tettem bele.


Tészta :
22,5 dkg liszt + 7,5 dkg kakaópor
1,5 tk nescafé + 1 tk szódabikarbóna
1 mk só
375 ml forró víz + 7,5 dkg kókuszolaj
30 dkg barnacukor + 1,5 tk almaecet
Ennyi cukor szerintem nagyon sok, én mindig kevesebbet teszek minden süteménybe.


A tésztamasszát 180°C-on 35 percig sütjük.
A formában hűtjük kb. 15 percig, azután rácson kihűtjük.
Ráöntjük a csokimasszát és tetszőlegesen díszítjük.



A csokiöntetet én vízzel készítettem, az arányokat kicsit elszámoltam, mert nem akart sűrűsödni, ezért a végén kicsi zselatinnal fogtam össze 😉

A torta sűrű tésztájú, de nagyon finom 😋
Frissen olyan állagú volt a tészta, mintha krém lenne a tésztalapok között, de másnap a hűtőből kivéve ez már nem érződött, viszont ha picit felmelegítettem / bedigtam a mikróban 10 mp-re / ismét előjött a sütés utáni krémesebb állaga


Itt is megtaláltok

 

#mutimiteszel #süssotthon #csokitorta #csupacsoki #étteremhelyett

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.