2020. október 12., hétfő

Granola




 Nagyüzemi mennyiségben készítettem az utóbbi hetekben. Apróbb változtatásokkal, de az egészséges elképzeléshez tartva magam.

Az enyémben nagyon sokféle mag volt és aszalványt nem is tettem bele, így számoltam ki az értékeit.
A zsiradékot el akartam hagyni, végül a felére csökkentettem. Kiderült, hogy így is finom, de igazán ropogós akkor lesz, ha több van benne.
Engem viszont nem zavart így is finom lett.

"... A granola tulajdonképpen sült müzli extrákkal, amelyek a granola lényegét adják. Magyarország ugyan csak pár éve ég granola lázban, de ez már évtizedek óta világszerte népszerű reggeli, desszert vagy nasi.......
A jó granola teljeskiőrlésű zabpehelyből készül, ehhez értékes gyümölcsök, magvak, diófélék kerülnek nem elhanyagolható mennyiségben,
az édességet és a textúrát juharszirup, almalé, almapüré, agavé szirup vagy méz adja.
Az ízeket valódi fűszerek hangsúlyozzák.....
A granola eredetileg egy száraz, ropogósra sütött termék. Vannak olyan változatai, melyekben nagyobb a nedvességtartalom és rágósabbak......
..... A granola tápértéka nagyban függ az összetevőitől. Ahány recept annyiféle összetevő kombináció.
Egy jó granolában magas a magok és diófélék aránya, ami azt jelenti, hogy az energia sürűsége is viszonylag magas.
Ez egyben azt is jelenti, hogy kis mennyiségekkel is órákra jól lehet lakni. Egy 50-60 grammos adag például elég lehet egy reggelihez, ami 200-250 kalóriát tartalmaz. A granola alapösszetevője, a zabpehely számos hasznos tápanyagot, ásványi anyagot és vitamint tartalmaz...."




Az én granolám 50 grammja 260 kcal.
... 30 dkg teljeskiőrlésű zabpehely
... 5 dkg tökmag
... 5 dkg földimogyoró
... 5 dkg kesudió
... 5 dkg kókuszreszelék
... 5 dkg lenmag
... 5 dkg szezámmag
... 5 dkg chia mag
... 8 dkg kókuszolaj
...10 dkg gesztenyeméz
Mindent összekeverünk és 160 °C-os sütőben 3 x 20 perc alatt megpirítjuk.
Közben alaposan átkeverjük.
Ha kellően megsült - lehet kevesebb idő is - akkor keverhetjük bele ízlés szerint az aszalványokat.
Mazsolát, barackot, goji bogyót, meggyet, áfonyát, narancshéjat stb.


Itt is megtaláltok

#mutimiteszel #granola #diéta #finomdiéta #nassolás #étteremhelyett

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.