2009. szeptember 6., vasárnap

Cukkinis paradicsomszósz zsályás húsgombócokkal

Az elmúlt időszakban a Tücsök és a Hangya párosításból rám a hangya volt a jellemző. Gyűjtögettem, tartósítottam, befőztem télire. Korántsincs befejezve csak egy időre felfüggesztettem. Néha komoly tervezést igényelt, hogy a befőzés mellett kenyeret is tudjak sütni és ebédet is főzzek. Leginkább a kenyérsütés maradt el, mert hát az ebéd vagy estebéd még is csak fontosabb. Próbáltam gyorsan összeállítható, kevés időt igénylő ételeket választani. Nem vagyok profi a maradékok maradék nélküli felhasználásáben, de néhe én is meg vagyok elégedve magammal. Most is ilyesmi készült.
Mártás:
  • 1 fej hagyma apróra vágva
  • 2 ger. fokhagyma
  • 5 dkg bacon vagy más húsos szalonna
  • 2 ek. sűrített paradicsom
  • 1 dob. darabolt paradicsom konzerv
  • 3 db. kisebb cukkini
  • só, bors, borsikafű
  • 1,5 dl tejszín
1/2 dl.olívaolajon megpárolom a hagymát és az összezúzott fokhagymát. Kicsit megsózom, hogy könnyebben puhuljon. Hozzáadom a földarabolt bacont és a kisebb kockákra vágott cukkinit is. Összepirítom, ráteszem a sűrített paradicsomot / ez egy kis doboznyi sűrítmény /, ezzel is átpirítom, hogy a paradicsom a savasságát egy kicsit elveszítse. Ráöntöm a darabolt paradicsom konzervet, sózom, borsozom és teszek rá kb. egy mokkáskanálnyi borsfüvet. Amikor a mártás készen van, még hozzáöntöm a tejszínt, hogy ez egy kicsit lágyítsa a paradicsomot.
Húsgombócok:
  • 50 dkg darált marhahús
  • 2 szelet házi kenyér héj nélkül
  • 1 db tojás
  • só, bors
  • 1 kk. szárított zsálya
A kenyeret beáztatom langyos vízbe, kinyomom és összekeverem a többi anyaggal. Apró golyókat formázok a masszából és sós vízben kifőzöm. Nekem most 59 db-ot sikerült csinálni. Lehetne még apróbbakat is, de nem volt már türelmem. Tíz perc alatt megfőlnek. A kész gombócokat beleteszem a paradicsomos mártásba és tálalás előtt összerottyantom az egészet.
Közben tetszés szerinti formájú tésztát főztem ki és azzal tálaltam. A tetejére grana padano sajtot reszeltem. Nekem úgy tűnt, gyorsan elkészült. Négy felnőttnek bőséges adag volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.