2010. augusztus 18., szerda

A spanyol gazpacho


Ez a leves szintén sokáig váratott magára. Hideg leves, ezért nekem csak a nagy melegben esik jól. A meleget viszont elég jól bírom. Vagy inkább ne nyavajogjak, ugye?
Recptem volt már tíz évvel ezelőttről is, de szereztem hozzá még többet. Újságból, TV-ből, net-ről. Nagyon hasonlóak, mert, mint kiderült, ez sem kőbe vésett recept alapján készül.
Azután eszembe jutott a nagy könyv. Találtam abban is és amellett döntöttem. A mandula, mint hozzávaló, valahol emlékeimben élt. 


Itt vannak a gyönyörű hozzávalók a turmix edényében. A mennyiségek tetszőlegesek, mert nem biztos, hogy minden zöldséget egyformán szeretünk.

Recept a Szakácsok könyvéből: 
  • 1 nagy szelet fehérkenyér a héja nélkül
  • 1 zöld paprika kimagozva / nekem piros volt, mert finomabb /
  • 1 kis hagyma összevágva
  • 2 ger. fokhagyma
  • 1/2 uborka meghámozva, kimagozva / én nem hámoztam meg /
  • 3 nagy érett paradicsom kimagozva, meghámozva
  • 6 egész mandula blansírozva
  • 1 csipet őrölt rómaikömény
  • frissen őrölt bors
  • 5 dl víz
  • 1 ek. aprított petr.zöld
  • 1 dl olívaolaj
A kenyeret áztassuk be egy nagyon rövid időre vízbe, és nyomkodjuk ki.  Tegyük a turmixba és mindent a vízzel együtt törjünk össze.
Kóstoljunk és fűszerezzünk.
Az olajat kihagyhatjuk és csak tálalásnál öntsünk a tányérokba. A kihűlt levesbe bele dermed az olaj.


 A leves hozzávalóiből vagdostam össze apróra és ezeket a zöldségeket tettük e levesbe betétként.
Ezek is tetszőlegesen választhatók ill. el is hagyhatók.
A leves sűrű lesz, de lehet higítani.
Tálalás előtt hűtsük be, vagy ha nincs időnk, mint nekem, akkor néhány jégkockával jól forgassuk össze a turmixban, és már is tálalható.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.