2010. december 12., vasárnap

Havas fenyőfácska




Hozzávalók kb. 70 db.-hoz
  • 15 dkg liszt
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 1 citrom reszelt héja
  • 10 dkg vaj vagy margarin
  • 1 tojás
  • 10 dkg cukor
Ezekből az alapanyagokból tésztát gyúrunk és legalább 20 percig pihentetjük. Nekem többször volt olyan körülmény, hogy egyáltalán nem pihentettem a tésztát, de valószínűleg jobb állagú lesz és könnyebb dolgozni vele, ha pihen egy kicsit.
A tésztát lisztezett felületen kinyújtjuk kb. 3 mm vastagságúra és kisméretű fenyőfa formával kiszúrjuk. 
180 - 200 fokos sütőben  kb. 15 perc alatt megsütjük. Vigyázni kell, mert hamar megéghet!
  • 15 dkg porcukor átszitálva
  • 5 ek. citromlé
  • 10 dkg kókuszreszelék / vagy kicsit több /
A porcukrot a citromlével kikeverjük. A fenyőformákat bekenjük vele és kókuszreszeléket hintünk rá.

Eddig a recept.

Amit én változtattam rajta:

A porcukros citromlébe zöld ételfestéket tettem és ezzel kentem be a kisült formákat. Általában egy kisebb méretű ecsetet használok, ez így nagyon bevált nekem.
A bekent zöld fenyő sütiket egy kókuszreszelékkel megtöltött tányérba fordítom, és jól belenyomkodom, hogy rátapadjon a kókusz.

Sokkal látványosabb lett így és még természetesebbnek hat. Rögtön az első elkészítés után már ez a változat maradt nálam.

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.