2014. április 13., vasárnap

Brokkolis csirke burgonya takaró alatt sütve


Hát, ez megint egy olyan étel, amikor a főzést le akartam egyszerűsíteni. Ez viszonylag ritkán fordul elő velem, de nekem is vannak olyan napjaim, amikor az alkotás öröme elkerül. Enni pedig kell, de főzni lehet egyszerűen is.
Hát, így utólag már nem mondanám egyszerűnek, pedig igazán nem így indult. Igaz, a sütés alatt már nem volt gondom vele.

  • csirkemell
  • brokkoli
  • hagyma
  • sajt
  • krumplipüré
  • só, bors, szerecsendió, provanszi fűszerkeverék
---A brokkolit egy kicsit megpároltam sós vízben, de tényleg csak kicsit.
---A krumpliból vajas pürét készítettem.
---A hagymát vastagabb karikákra vágtam.
---A sajtot lereszeltem.
---A csirkét megfűszereztem és csak félig sütöttem meg.



  • A tepsit kikentem kacsazsírral---egyszerűen csak azért ezzel, mert el akartam használni a maradékot.
  • A karikára vágott hagymákat leraktam a tepsi aljába és megszórtam nagyon finoman provanszi fűszerkeverékkel.
  • Erre kerültek a fűszerezett csirkemell szeletek a hús alatt összegyűlt szafttal együtt.
  • A húsra tettem a brokkolit---jó bőségesen ---kevés szerecsendiót reszeltem rá.
  • Beborítottam az egészet a vajas, reszeltsajttal összekevert pürével.
  • A tetejére szórtam még sajtot és mehetett a sütőbe.
160°C-on sütöttem lazán letakarva kb. fél órát, azután takarás nélkül addig, amíg a sajtnak szép színe nem lett.
Sokkal jobb lett, mint amire számítottam! Nagyon finom volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.