2010. május 3., hétfő

Gyorsan valami édeset-----tönkölypalacsinta

Az úgy volt, hogy késő délután egyre fokozódott bennem a vágyakozás egy kis édesség után. Korábban a csilingelő autóból akartam fagylaltot venni, de nem vettem. A lakhelyünkön nem szeretem a fagyit, bár kánikulás napokon néha kivételt teszek, mert más nincs. Az anyáknapi vasárnapot elcsavarogtuk és különben sem volt kedvem sütni. Elvégre mégis csak magamat ünnepeltem. Mire elszántam magam, hogy öszedobjak valami édeset, már majdnem hat óra volt. Gyötrelmes lelkiismeret furdalás közben győzött a vágyakozás, de akkor legalább legyen kevésbé hizlaló. Volt egy fél doboz mascarponém meg a feketeribizli öntet a hűtőben, de friss gyümölcs nem volt. Volt viszont befőtt. Saját, természetesen.


  • 2 db tojással készült palacsinta teljeskiőrlésű tönkölylisztből fele tej, fele víz hozzáadásával és egy 1/2 cs. sütőporral

  • körtebefőtt és egy 1/2 tábla keserűcsokoládé a késes robotgéppel összevágva + 3 ek kekszmorzsa----hozzáadtam a mascarponét és egy marék durvára tört pirított diót

  • pirított dió gyakran van az asztalon, általában mazsolával elkeverve

  • a maradék befőttet apróra vágtam és ezt is a masszához kevertem




Ezzel töltöttem meg a palacsintákat jó bőven , és egy kevés diabet. tejszínt is nyomtam rá a hatás kedvéért. A feketeribizli öntet nagyon finom az ehhez hasonló édességekhez. A citromfű a kertből való és ilyenkor nagyon finom még, mert friss.


  • A feketeribizli öntet véletlenül készült és örülök, hogy nem sűrítettem be az első elkeseredéses pillanat után. Kenyérsütőgépben akartam lekvárt főzni és egy közepesen sűrű vagy közepesen híg---nem tudom, melyik a jobb meghatározás---öntet lett belőle.

  • Nagyon, nagyon finom, mert enyhén savanykás, mégis édes, fanyar. Remélem az idén szándékosan is sikerülni fog, mert mindenképpen szeretnék még ilyet. Fagylaltra öntve nagy kedvencem!

Nem állítom, hogy kalóriaszegény, de nem is egy bomba , ezért a lelkiismeretem sem háborgott és nem is volt még késő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.