2011. március 5., szombat

Sütőtökös sütemény vajjal-dzsemmel



Régi recept, többször megsütöttem már, mégis nehezen fogadtuk el, hogy a sütemény tésztája nem könnyű, laza szerkezetű, hanem elég sűrű. Kalácsként lehet enni szeletelve, egyébként nagyon tömör.
A tészta gyorsan összeállítható ha a tök már meg van sütve. Nekem most a fagyasztóból került elő egy régebbi adag.
  • 3 dkg vaj
  • 2 ek cukor
  • 2 dl főtt v. sült sütőtök / kb 20 dkg /
  • 1 tojás
  • 25 dkg liszt / a tök vizességétől függően több /
  • 1 cs. sütőpor
  • 10 dkg mazsola
  • a tetejére tej
A vajat a cukorral kikeverjük és hozzákeverjük a tojást és a tökpürét is.
A sütőporos lisztet hozzáadjuk, megsózzuk és a mazsolával együtt elkeverjük.
Lisztezett felületen összegyúrjuk és egy kb. 20 cm-es átmérőjű cipót formázunk belőle.
Sütőpapíros vagy kizsírozott tepsire tesszük és lisztes késsel 8 cikkre vágjuk, de nem szedjük szét.



A tetejét tejjel lekenjük és előmelegített forró sütőben  kb. 220 fokon 20 percig sütjük. 
Én nem mertem ilyen magas hőmérsékleten sütni, nálam itt megégett volna. 180 fokon sütöttem 25 percig.
A tej miatt megéghet a teteje, erre figyelni kell.
A cikkeket felszeletelve, vajjal megkenve és eperlekvárral ettük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.