2011. március 5., szombat

Képek recept nélkül -- az egészség jegyében


A hajdina, mint köret, nem minden napos kiegészítője az ételeinknek, de néha azért asztalra kerül. Kicsit szokatlan volt az íze, de hősiesen ettük, mert ősi, mert egészséges. Ezzel a gombapörkölttel különösen finom volt. Mindenképp valamilyen szaftos étel kell mellé.


Azt hiszem egyszer már írtam erről a levesbetétről, de úgy gondoltam érdemes újra megemlíteni, mert nagyon finom. Zellerkrémleveshez készítettem, de a paszternák vagy csicsóka is méltó párja lenne.
Különféle magokat pirítottam össze húsos szalonnával.

A teljeskiőrlésű lisztet már akkor kezdtem használni, amikor még nem volt ekkora kultusza, ezért a családom jó régen kezdett ismerkedni vele. Kenyérsütésről akkor még alig hallottam, ezért a nokedli gyártás volt az első ténykedésem az egészség jegyében. Később, amikor süteményt is készítettem, senki sem csodálkozott, hogy nem fehér a tészta.


Maceszgombócot is szoktam készíteni húslevesbe. Régebben lehetett venni maceszlisztet, de egy idő után eltűnt a boltokból. Sokáig kerestem, de amikor újra megtaláltam, ott hagytam a polcon, mert nagyon drága volt. Vettem viszont pászka lapokat és abból lett azután a gombóc. Ez a tönköly pászka sok boltban kapható.


Szintén levesbetét a teljeskiőrlésű tönkölylisztből készült vajasgaluska. Szeretjük karalábélevesbe, karfiollevesbe és borsólevesbe is.


Gyakran készítek túróval péksüteményeket. Először azért, mert éppen lejárt a szavatossága a túrónak a hűtőmben, de úgy gondoltam, átsütve még megmenthető lenne. Van egy kenyeres könyvem / Bártfai Laci bácsi - 2004-es / , abban találtam túróval készített tésztát. Abban az időben kíváncsiságból vettem meg ezt a könyvet, a kenyérsütés nagyon távoli dolognak tűnt. Ma már szívesen lapozgatom.


Grahamlisztből készült mini csigák. Ettől a liszttől nagyon finom ropogós lett. Kicsik voltak, szinte egy falat és ezért nagyon etette magát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.