2011. március 15., kedd

Túrótorta gyümölccsel --- és liszt helyett búzadarával


Azzal kezdem, amit utoljára készítettem. A szokásos blog szörfölésem közben Sofiánál láttam meg ezt a süteményt, amit Ő is egy másik blogról vett át.
Miután minden hozzávaló adott volt, és a túró egyébként is gyors felhasználást igényelt már, ez a recept nekem nagyon jól jött. Összeállítani kb. 10 perc, de sütni legalább egy óra hosszat kell. Kicsit hosszú az idő, de érdemes kivárni.

Lisztérzékeny ismerősömnek kukoricadarával készítve, szerintem nagyon finom édesség készíthető belőle. Ettől a kevés dara mennyiségtől szerintem nem lenne kukorica ízű.

  • 50 dkg túró / nem fontos áttörni /
  • 10 dkg cukor
  • 4-5 tojás / nagyságtól függően /
  • 5 dkg búzadara
  • 1/2 dl olaj
  • 1 narancs reszelt héja és leve / eredetileg citrom /
  • 1/2 rúd vanília kikapart belseje vagy  1 cs.vaníliáscukor
  • gyümölcs a tetejére / eredetileg szeder /
A tojásokat egészben hagyva ki lehet keverni a cukorral, de én azt a változatot készítettem, amelynél először a tojásfehérjét felverjük habnak.
A tojások sárgáját összekeverjük a cukorral, a túróval, a búzadarával, a vaníliával és a narancs vagy citrom reszelt héjával és levével.
A recepttől eltérően, én tettem bele egy kevés olajat is. Úgy gondoltam, hogy egy kicsit száraz lenne a sütemény nélküle, bár erre nem panaszkodott senki.
Az olaj viszont nem rontott rajta.
Nekem nem volt más gyümölcsöm, mint két fáradt körte, ezért ezt tettem a tetjére. Először barackbefőttet akartam, ezért is tettem narancsot bele és nem citromot.
A körtéket megszórtam cukorral és úgy tettem a sütőbe. Ropogós réteg sült ettől a süteményre, ami nagyon finom lett.
Sütőpapírral bélelt formába öntöttem és 160 fokon sütöttem egy óra hosszat.
Az én sütőm forróbb a fűtőszál csere miatt, ezért úgy gondolom, hogy lehetett volna 170-180 fokon is sütni.


Mivel a gyümölcs nekem kevésnek bizonyult, ezért erdeigyümölcsből készült mártással ettük. Ez is maradék volt , de legközelebb szándékosan fog mellé kerülni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.