2014. október 5., vasárnap

Tönkölybúzával töltött dagadó paleo körettel


Nem, nem paleozom, de előre bocsájtom, semmi kifogásom ellene. Nagyon finom és nagyon egészséges ételeket esznek ők, de szerintem a szigorúságuk egy kicsit túlzás. Nekem! Igaz, ha valamiért muszáj lenne, talán én is ragaszkodnék a szabályokhoz.
Az egészséges étkezés számomra is fontos már nagyon régóta, de nincsenek kőbe vésett szabályok.
Sok érdekes alapanyagot próbáltam már ki több-kevesebb sikerrel, voltak felejthető próbálkozások is, de a többség beilleszthető lett a napi étkezések közé. Igaz, nem napi rendszerességgel, de állandósult sok alapanyag.
Ilyen a tönkölybúza is, amit már két éve próbáltam ki először, de csak néhány alkalommal készítettem, viszont mindég szem előtt volt.
Most megint vettem és eltettem, hogy majd lesz vele valami.
Amikor a dagadót akartam elkészíteni, a köret ötlete volt meg először, amihez a lenmagliszt kellett és miközben ezt kerestem, megtaláltam a tönkölybúzát.
Hát, így születnek a receptek.



  • a tönkölybúzát megfőztem sós vízben
  • apróra vágott hagymát pároltam
  • csirkemájat kis darabokra vágtam
  • tojást tettem  a keverékbe
  • só, bors, majoránna, kicsi toscan fűszerkeverék
  • friss kenyérmorzsa, hogy felszívja a fölösleges nedvességet
Ezzel töltöttem meg a húst.
Már többször írtam, hogy szinte minden alkalommal, amikor nagyobb darab sertéshúst vagy csirkecombokat sütök, akkor karikára vágott hagymával ágyazok meg a sütőedényben a húsoknak. Így ugyanis nem ég le és a sütés végén egy nagyon egyszerű, gyors mártást tudok készíteni.
-----A hús alatt maradt zsíros szaftot / --ha sok a zsír, azt le kell önteni róla /  a hagymával és a fokhagymával összeturmixoltam, egy evőkanálnyi tejföllel együtt és már készen is volt a mártás.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.