2015. augusztus 16., vasárnap

Ricottás, zabpelyhes sütemény


Ez ismét egy olyan sütemény, aminek nem volt receptje, de az arányokat megpróbáltam a régebbi receptek alapján kialakítani.
A sütemény tésztája szintén nem könnyű és nem laza--a sütőpor ellenére sem ---, mert elég sok a túró és  az alma is hozzájárult a tömör állaghoz.
A célom az volt, hogy olyan édesség legyen, amit lelkiismeretfurdalás nélkül ehetek akkor is, amikor a hét bármely napján -- akár edzés után is -- rám tör az édesség vágy.
Ebből nem is lehet sokat enni, mert elég laktató, de még így is egészséges hozzávalókból áll.

  • 50 dkg ricotta
  • 20 dkg zabpehely
  • 5 dkg rizsliszt vagy helyette 1 cs. pudingpor vagy étk.keményítő
  • 1 cs. sütőpor
  • 3 db tojás
  • 5 dkg vaj
  • 5 dkg xilit / vagy ízlés szerint több ill. cukor / 
  • 3 db közepes alma reszelve
  • 1 dl joghurt vagy tejföl
  • 1,5 - 2 dl tej
  • mazsola ízlés szerint / elhagyható /
  • fahéj vagy reszelt citromhéj ízlés szerint / nekem nem volt /
  • vaníliáscukor ízlés szerint 
  • csipet só



A tojásokat a cukorral kikevertem jó habosra.
Hozzáadtam sorban minden egyéb hozzávalót. Az almákat a durva reszelőn reszeltem le, de nincs jelentősége---így gyorsabb volt.
A tészta  nyersen egy sűrűn folyós állagú massza volt. Szétterült a tepsiben, de egy kicsit meg kellett a sarkokat igazítani.
160 - 170 °C-on sütöttem úgy, hogy félidőben lazán letakartam. Nekem 40 perc kellett. Tűpróbával ellenőriztem, hogy megsült-e? A tepsi nagysága 20 x 33 cm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.