2018. június 14., csütörtök

Zabpelyhes, fehérjeporos cukkinis sütemény


Ennek a süteménynek van egy nagyon népszerű hagyományos változata is. Azt egészen biztos, sokan ismerik, hiszen már évek óta hódít a net-es receptek sorában.
Ez most az a változat, ami egy kissé átalakítva tökéletesen beilleszthető az egészségesebb édességek sorába 🍰😋
A zabpehely már nem annyira különleges hozzávaló, de a fehérjepor ebben is kilóg a sorból.
A fehérjeporok nem igazán változtatják meg a sütemények állagát, ezért az elhagyásuk nem okoz problémát. Ezek a fehérjeporok nem cukorral készülnek, hanem édesítővel. Hogy milyennel, az a márkától függ. Az édességük nem olyan erőteljes, mint  egy édesítőszeré, ezért egy az egyben nem kell helyettesíteni más édesítővel, mert az sok lehet.
Nekem sokszor csak ez édesít, de én  nem szeretem a nagyon édes süteményeket. Ezt az édes ízüket kell pótolni valami más édesítővel, akár cukorral, akár valamilyen alternatív édesítővel.



  • 100 g zabpehy késes aprítóban megőrölve // zabpehelyliszt is jó //
  • 20 g natur kakaópor
  • 50 g csokoládés fehérjepor
  • 1 kk. sütőpor
  • 10 g édesítőszer // nekem a 4:1-ben  //
  • 100 g étcsokoládé felaprítva // min. 74%-os csokoládé //
  • 100 g dió durvára aprítva // az enyhén megpirított diónak finom íze van //
  • 1 cs. nyírfacukros vaníliáscukor
  • 1 db tojás
  • 2 ek kókuszolaj
  • 100 ml víz
  • 1 db közepes cukkini finomra reszelve
Az ilyen összetételű sütemények hozzávalóit én általában egy késes aprítóban szoktam összekeverni.
Mindent egyszerre a tartályba teszek és ennyi.
20x20 cm-es tepsiben sütöttem meg. Kilenc kockára vágtam.
Ez a sütemény ezzel az édesítéssel egyáltalán nem lett édes, de azért nem is ízetlen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.