2018. december 25., kedd

DiaWellness lisztből készült diétás lepénykenyér




Az életmódváltás fogalma nem mindig egyenlő a diéta fogalmával. Diéta idején összeszorított fogakkal elhagyunk- ,kihagyunk-, felhagyunk valamivel, de tudjuk, hogy egy idő után vége lesz és legfeljebb megtartunk belőle hosszútávra beépíthető alapanyagokat, illetve megtartunk jó recepteket.
Az életmódváltás hosszútávra szól és ha valamit csak erőszakkal tudunk megtartani, az nem fog működni.
Az én kutakodásom oda vezetett, hogy szénhidrátra szükség van, de nem mindegy milyen és mennyi?
Sosem tudtam volna elhagyni a kenyeret, ha csak orvos nem tiltja. Kipróbáltam más termékeket is. Volt olyan, amiben nem volt szénhidrát, de az ízével hosszútávon nem tudtam volna megbarátkozni.
Vannak még termékek, amit ma is használok, de helyén kezelve a dolgokat.
A DiaWellness termékek most jobban tetszenek.
A szénhidrát mínusz liszttel a megjelenése óta próbálkozom.



Mivel egy diétában fehérjére is szükség van, úgy gondoltam megpróbálok egy olyan kenyér helyettesítőt összerakni, amit vacsorára is ehetek bűntudat nélkül.
Jó íze van és laktató is.
Sokszor megsütöttem már és a fagyasztóban tárolom, mivel a viszonylag nagy nedvességtartalma miatt a szabad levegőn könnyen bepenészedik.
Még fagyosan beteszem a kenyérpirítóba és felmelegítem.

  • 25 dkg túró / tetszés szerint zsírosabb vagy csökk.zsírtartalmú / 
  • 2 db tojás
  • 10 dkg görögjoghurt
  • 20 dkg DW szénh.csökk. liszt .......25 dkg liszttel készítve egy nyújtható masszát kapunk
  • 3 dkg sikér / elhagyható , én sem használom mindig / 
  • 1/3 cs sütőpor
Elvileg nem kell hozzá vizet adni, mert mindenképp egy ragacsos massza lesz, nyújtani nem lehet.
Ha a tojások nagyok vagy a joghurt,túró vizesebb, lehet, hogy kevés liszt még kell hozzá.
A masszát sütőpapíros tepsire teszem és vizes kézzel illetve folyamatosan vizezett kézzel a tepsi méretére nyomkodom.
180°C-on légkeveréssel kb. 20-25 perc alatt megsütöm.
Nyolc szeletre szoktam vágni és általában egy szelet elég vacsorára.


Meg lehet kenni sajtkrémmel vagy más kencével, lehet rá tenni felvágottat, sajtot vagy lehet tunkolni vele szaftos ételeket. Néha én beteszem a kenyérpirítóba -- nem csak a felolvasztáshoz-- és kicsit megpirítom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.