2018. december 25., kedd

DW lisztből készített Flódni



Nagyon egyszerűen elkészíthető sütemény, pedig a leírása alapján macerásnak tűnik.
Át kell gondolni a tennivalókat, elő kell készíteni mindent, azután szinte egy óra múlva már  süthető is. Hihetetlenül finom!!!
Nagyon sok recept kering az interneten és természetesen van sok eltérés is közöttük. Az eredeti sütemény állítólag ananász pürével készül a szilvalekvár helyett és esetleg datolyamasszával az almatöltelék helyett.
Én maradtam az egyszerűbb változatnál.
Sütöttem már flódnit hagyományos liszttel és most úgy gondoltam, itt az ideje az egészségesebb változatnak. A lisztet és a cukrot is lecseréltem, a lekvárban meg nincs hozzáadott cukor.
Kétszer is megsütöttem, mert kellett egy főpróba is.
A nyerő recept végül Varga Gábor cukrász receptje lett azért, mert nagyon tetszett, hogy a töltelék rétegezésénél a belső tésztalapokat elősütötte.
Tudom, a zserbó elkészítésénél is hasonlóan kell rétegezni a tésztalapokat a diótöltelékkel, de ott nem ennyire vastagok a rétegek, mint itt. Azt is tudom, hogy a flódni receptekben kivétel nélkül a nyers tésztát rétegezik a töltelékkel, de ez most nekem így jobban tetszett



Tészta:

  • 25 dkg DW Ch mínusz liszt 
  • 3 dkg sikér // elhagyható //
  • 12,5 dkg vaj
  • 2,5 g 4:1-ben édesítő 
  • 2 g só
  • 100 ml száraz fehérbor
  • 2 db tojásásrgája
  • 5g friss élesztő
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és hűtőben pihentetjük, amíg elkészítjük a töltelékeket.

Máktöltelék:

  • 175 g mák
  • 10 g mazsola / elhagyható /
  • 30 g édesítő // eredetileg 125g cukor és 15 g méz //
  • 150 ml fehérbor // eredetileg víz // + még szükség esetén víz
  • reszelt citromhéj
A recept 10 g darált kekszet is ír még, de én nem tettem bele.
Összefőzzük és félre tesszük.

Diótöltelék:

  • 170 g darált dió
  • 30 g édesítő // eredetileg 125 g cukor és 13 g méz //
  • 15 g mazsola // elhagyható //
  • reszelt narancshéj
  • 125 ml fehérbor // eredetileg víz //
A receptben ajánlott 30 g kekszmorzsát nem tettem bele.
Összefőzzük és félre tesszük.

Almatöltelék:

  • 375 g reszelt vagy vékony szeletekre vágott alma // kb. 3 db közepes nagyságú //
  • 30 g mazsola // elhagyható //
  • 22 g darált dió // én 3 ek kókuszlisztet tettem bele, mert elfogyott a dióm //
  • őrölt fahéj
Cukor nincs benne,
Összekeverjük és félre tesszük.

Szilvalekvár:

  • 550 g jó minőségű, sűrű és hozzáadott cukor nélküli lekvár
Ha ilyen nincs, akkor valamivel be kell sűríteni, mert kinyomódik egy része szeleteléskor.

Az alsó képen az első változat van, amikor én sem a sűrű lekvárt tettem bele.
Utifűmaghéjat kevertem hozzá, de mivel nem főztem fel csak hidegen kevertem össze, ezért sütés közben így nem sűrítette be a lekvárt.
Csak szépséghiba volt, nem esett szét.

A pihentetett tésztát öt felé osztjuk. Én kimértem az adagokat. Kicsinek tűnhet egy tésztagombóc,de szépen ki lehet nyújtani.
A sütéshez egy magasabb tepsi kell. A mérete nekem 22 x 22cm volt.
Három lapot egyenként megsütünk. Sütés előtt alaposan szurkáljuk meg egy villával, mert hajlamos erősen felpúposodni. Nekem 7-8 perc kellett hozzá, hogy sültnek nyilvánítsam.


  • Egy sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem egy nyers tésztalapot és rákentem a máktölteléket
  • Most egy sült lap következett, erre a diótölteléket kentem
  • Ismét egy sült lapot tettem a tepsibe és erre az almatölteléket nyomkodtam szét 
  • A harmadik sült lapot az almára tettem és ezt megkentem a szilvalekvárral
  • Végül a megmaradt nyers tésztalappal lefedtem a süteményt
A rétegezés sorrendje nem kőbe vésett, de ez volt a leggyakoribb változat.
Több recept úgy írja, hogy a szilvalekvárt a dió- és máktöltelék alá kell kenni, így értelemszerűen csak négy tésztalapra van szükség.
Egy másik változat szerint a dió- és máktöltelék alá kent lekvár sárgabaracklekvár és nincs külön szilvalekvár réteg.

Kicsit megszurkáltam és 170 °C-os sütőben 50 percig sütöttem.

Nagyon finom, addiktív. Érdemes vele bűnbe esni!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.