2018. december 25., kedd

Csökkentett szénhidráttartalmú pite zöldséggel töltve


Az elnevezése, hogy lepény-e vagy pite, esetleg a francia eredetű quiche / kiis / jelen esetben egyáltalán nem fontos.
A tészta a klasszikus omlós pitetészta arányaival készült. Amiben eltér az annyi, hogy ehhez a liszthez egy kevés sikért hozzákeverve még jobb állagú tésztát kaphatunk.
Ez nem általános szabály. Sok receptet olvastam és tulajdonképpen alig volt olyan, ahol a felhasználó nem önmagában használta a lisztet. A gyári ajánlás szintén az, hogy a hagyományos  lisztekkel megegyező módon használható. Egyszer olvastam a sikér hozzáadásáról és mivel egy időben rendszeresen sütöttem kenyeret és mindenféle pékárút itthon, a sikér nem volt idegen számomra, ezért én hozzáadtam. Jelenleg még kísérletezem vele, hogy milyen mennyiségre van szükség, ha egyáltalán szükség van rá.  A liszt arányán nem változtatok, a sikér pluszként
szerepel és eddig úgy tűnt, nem változtatja meg az összeállított tészta állagát.

Ez a pitetészta 20 dkg DW Ch mínusz lisztből készült 2,5 dkg sikér hozzáadásával , 10 dkg hideg vajjal és kb. 2 ek. reszelt parmezánnal készült.
Folyadékként evőkanállal adtam hozzá vizet, hogy összeálljon.
Pihentettem egy fél órát, amíg a tölteléket összeállítottam.
Zöldség, hús,sajt és mindenféle maradék tökéletes hozzá. Azért, hogy összeálljon tojás is kell bele illetve némi folyadék, ami lehet tejjel kevert tejföl vagy tejszín. Ebbe még sajtot is keverhetünk, de a tetejére sütve még finomabb lesz.
A tölteléket nem kell megfőzni, ha az alapanyaga nem nyers összetevőkből állnak, de ajánlatos összefőzni, ha nyers alapanyagokat használunk.

A tésztát én nem sütöttem elő.A formába igazítás után megtöltöttem, ráöntöttem a tejszínnel kikevert tojást -- ehhez a formához általában 2 dl tejszínt szoktam elkeverni két tojással-- megszórtam a tetejét sajttal és 180°C-os sütőben kb. 25 perc alatt megsütöttem.
A tésztája ropogós volt, mint a hagyományos lisztből készült pite tésztája.
Szénhidráttartalma viszont jóval kisebb.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.