2019. december 15., vasárnap

Gnocchi - az olaszok krumplinudlija - most sütőtökből és diawellness lisztből







Nagyon finom, könnyű tészta lett diawellness lisztekkel is. Ezek a lisztek magasabb rosttartalmúak, de csökkentett a szénhidrát tartalmuk.
Egy ideje ezeket is használom, attól függően, mit akarok készíteni, és természetesen nem kell a liszteket keverni. AZ úgynevezett 50-es liszt és a sütőliszt minden étel és sütemény elkészítésére alkalmas. 
Árválkodott néhány napja a hűtőben két darab sült tök. Az idén még nem csináltam gnocchit, dw lisztből pedig még egyáltalán nem. Számtalan elkészítési módja van az alapanyagokat tekintve is és a felhasználását tekintve is.
Mondják, hogy néha a legegyszerűbb, a legjobb 😉 Én vallom ezt a pizzával is és most is. ☺️
A gnocchi // nyokki // legegyszerűbb változata a zsályás vajban megforgatott kifőzött tészta, megszórva parmezánnal vagy hasonló olasz kemény sajttal.
Nagyon, nagyon finom!
Az édeskés sütőtök vagy akár édesburgonya / batáta / és a sós vaj zsályalevekekkel megbolondítva igazán összeillő páros.
23 dkg sült sütőtök
10 dkg dw sütőliszt vagy 50-es liszt
5 dkg süteményliszt koncentrátum vagy szintén 50-es liszt
1 tojás sárgája és só

Ennyi hozzávalótól jól összeállt a tészta.
Lisztezett nyújtólapon négy gombócot formáztam és ezekből négy rudat sodortam.
Tetszőleges vastagságú lehet, de nem érdemes nagyon vastagra hagyni.
Egyrészt szebbek a kisebb darabok, másrészt laktató a tészta.
A rudakat kisebb darabokra vágtam és alaposan beliszteztem, ezután egy villa fokain átgörgettem, hogy bordázott legyen.
Ezt azért szokták így csinálni, hogy a szósz jobban tapadjon a tésztára.
Természetesen nem kötelező, az élvezeti értékét nem csökkenti 😉
Sós vízben kifőztem. Ha feljönnek a víz tetejére, akkor még 1 perc és készen is van.
5 dkg vajat felolvasztottam, megsóztam és ízlés szerinti mennyiségű zsályalevelet tettem bele és rövid ideig, hogy a vaj ne égjen meg, összesütöttem.
A kifőtt gnocchikat beleforgattam és a tányéron reszelt parmezánnal megszórtam.
A megsült zsályaleveleket meg lehet enni, ha sikerült ropogósra sütni.
Két adag lett belőle.
#mutimiteszel #étteremhelyett #gnocchi #nyokki #zsályássütőtök

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.