2019. december 15., vasárnap

Papasapka diawellness lisztből



Rendeltem egy 5 kg-os diawellness lisztet és elkezdtem kipróbálni a karácsonyi aprósütijeimet diawellness változatban. Tavaly csak a ch mínuszt próbáltam a Flódnihoz, de hát mindenre ugye az nem jó.

Ez a süti nálam Papsapka néven fut és évek óta sütöm.
A töltelékén szoktam kicsit változtatni.

25 dkg diawellness 50-es liszt + 12,5 dkg vaj + 1 tk negyedannyi, de én keveset használok, eredetileg 12,5 dkg cukor + reszelt citromhéj + 1 tojás+só+kicsi víz

Összegyúrjuk, fél óra hűtő, kinyújtani és 6 cm köröket szaggatni.
Töltelék:5 dkg pisztácia + 5 dkg paradió + 15 dkg marcipánmassza +2ek rum


Ez az eredeti töltelék, de mivel sótlan pisztáciát éveken át képtelenség volt elérhető közelségben beszerezni, általában sima dióval készítettem.
A marcipánmasszát most - a cukor elhagyása miatt - kihagytam és a diót illetve az idén már beszerezhető sótlan pisztáciát tojásfehérjével és negyedannyi édesítővel kevertem össze. Ezzel töltöttem meg a kis sütiket.


A képen a diósak vannak, de az újabb adag pisztáciás lett 😋☺️🎄
A körök közepére teszünk a masszából és háromszög alakban összenyomjuk a tésztát.
A közepét lekenjük tojással és megszórjuk pisztáciával.
200 fokon 12-15 perc
Én most dióval töltöttem és diót szórtam rá.
#étteremhelyett #karácsony #aprósüti #linzer #karácsonyisüti #süssotthon #pisztácia #dióssüti #diawellness

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.