2019. december 15., vasárnap

Sárgarépás sufnudl





Ez egy nagyon finom, egyszerűen elkészíthető különleges étel, amit a szendehelyi svábok gyakran főznek, főleg ősszel-télen.
Én anyósomtól tanultam, a gyerekeim nagyon szerették 😋
Akkor igazán finom, ha nem spórolunk a répával. Eredetileg sima krumplis gombóctésztából készül, de én ugye életmódot váltottam 😉
Eddig a története és most a recept.
Csináltam már túrós gombócot diawellness ch mínusz liszttel. Most is ezt a tésztát akartam, de...... nem vettem föl a szemüvegem és mellényúltam a liszteknél 🤣 Olyan sokféle van már, hogy egymáson vannak.
Süteményliszt koncentrátum helyett muffin keveréket vettem elő. Már összegyúrtam, amikor gyanús lett 😀   Hh
Ha nem akarjuk keverni a liszteket, akkor egyszerűen csak az 50%-kal csökk. szénhidrát tartalmú lisztből elkészíthető.

A répát finomra reszeljük és tetszőleges zsiradékon - én hidegen sajtolt napraforgó olaj és vaj keverékén - megpirítjuk. Párolódik is, de pirítani kell.
Cukrot, édesítőt lehet adni hozzá a pirítás vége felé. Én nem tettem bele.

A tészta:
25 dkg zsírszegény túró
2 nagy tojás
10 dkg dw ch mínusz liszt  vagy 50-es liszt
5 dkg dw muffin keverék vagy 50-es liszt

Mivel muffin keveréket tettem bele és az már édesített, édesítőt már nem adtam hozzá
Összegyúrtam, állni hagytam, amíg a sós víz felforrt.
A hengerré formázott tésztát vastagabb szeletekre vágtam, kisodortam vékonyra és felvagdostam.
Egyenként átgörgettem mindet, hogy szép formát kapjanak.
A forrásban lévő vízben kb. 3-4 perc alatt főztem ki.
Hatalmasra fújódtak, de amikor kiszedtem, összeestek. Ez a muffin lisztkeverék miatt volt ,
A vízből egyből a pirított répára szedtem.
Tálaláskor édesítésként gesztenyemézet csorgattam rá.
Nagyon jó állagú, masszív tészta lett.
Ebből a mennyiségből 3 bőséges adag lett.

https://www.facebook.com/Daisy-receptjei-130136597418680/
#étteremhelyett #mutimiteszel #finomdiéta #életmódváltás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.