2010. április 24., szombat

Medvehagyma újra és újra---kenyérre való kencék

Ma kenyérre való kencéket készítettem. Részben a fagyasztásra gyártott levelek maradékának hasznosítására, részben a Lidl-ben vásárolt fekete olajbogyó felhasználására. Már jó ideje tudom, hogy sok ételbe inkább a fekete olajbogyó illik semlegesebb íze miatt, de sokkal drágább, mint a zöld. Néha veszek, ha jó áron találok és a fel nem használt mennyiséget a fagyasztóba rejtem. Kitűnően bírja a mélyhűtést.
Túrókrém:
  • 25 dkg túró
  • 15 dkg mascarpone
  • 2-3 ek sűrű tejföl
  • 1-2 ek aprított medvehagyma
  • 1 ek aprított kapribogyó
  • 5 dkg aprított fekete olajbogyó
  • frissen őrölt bors
  • olívaolaj


Villával kevertem össze a hozzávalókat.


Tonhalkrém:
  • 2 dob. aprított tonhal konzerv
  • 3-4 db szardella filé vagy 2 kk szardellapaszta
  • 1 ek aprított kapribogyó
  • 1 ek aprított fekete olajbogyó
  • 1 ek aprított zöldolajbogyó
  • olívaolaj
  • bors
  • 1/2 lime leve

Botmixerrel pürésítettem a krém hozzávalóit.


Olajbogyókrém:
  • 20 dkg fekete olajbogyó
  • 2 ek kapribogyó
  • 3 szardellafilé
  • 1 ger. fokhagyma
  • 1,5--2 dl olívaolaj
  • bors

Botmixerrel törtem össze a hozzávalókat.


A medvehagymás lepényeket a krémekhez sütöttem, hogy a zöldségeken kívül, legyen mivel mártogatni. Bármelyik kenyértésztából elkészíthető, de több élesztő kell bele, mint a kenyérbe.
  • 20 dkg grahamliszt
  • 40 dkg fehérliszt
  • 4 dl folyadék
  • 10 dkg öregtészta
  • 1 ek burg.por
  • 2 ek olaj
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 kk cukor
  • aprított fekete olajbogyó
  • aprított medvehagyma

A kenyérsütőgéppel összekevertetem a tésztát, duplájára kelesztem, azután elosztom nyolc részre. Meggömbölygetem egyenként, majd tíz perc pihentetés után kilapítom. Újból kelesztem kb. húsz percig, azután 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt megsütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.