2010. május 2., vasárnap

Laskagombás,rucolás tészta rizstésztával

Annyira egyszerű és gyors vacsorákat lehet készíteni a tésztákból, hogy néha úgy érzem, már megint a könnyebbik végét fogtam meg a főzésnek. Gyakran készítem vacsora ételnek ezeket a tésztákat, egyrészt, mert nap közben nem vagyok itthon, másrészt meg, mert frissen sokkal finomabbak. Az is szempont, hogy a tálalása egy kis kreativitást is igényel, ami valljuk be, nem egy krumplistészta kategória. Emellett természetesen egy jó leves után főételként is készíthető. Ha lehetőségem van rá, én is szívesen készítem.
  • Most kíváncsiság is vegyült az elkészítésbe, mert láttam a boltban rizstésztát, ami penne formájú volt. Gondolom, a glutén mentes diétához ajánlott. Nem olcsó, mint minden más olyan alapanyag, ami sokkal több kiadást jelent néhány embernek, akik valamilyen egészségügyi ok miatt, különleges diétára ítéltettek.
  • Nem értem, miért nem lehet megfizethető áron adni ezeket a termékeket? Talán attól tartanak, hogy olyanok is ezt fogják enni, akik egyébként nem kényszerülnének rá?
  • Ha igen, akkor pedig olcsóbb lehetne az előállítása, mert nem kis mennyiségben kellene készíteni.
  • Ha egészséges is, akkor meg miért ne ehetné mindenki?

Szép világos színű tészta volt. A főzési idő jól volt megadva, de amikor a raguval forgattam össze, akkor az addig al dante tészta szétesett, de az állaga nem igen változott. Érdekes volt, gondolom ez a rizsliszt sajátossága miatt történt. A szépségéből veszített, de az összhatásából nem.

  • 25 dkg rizstészta
  • 30 dkg laskagomba
  • 2 fej hagyma
  • 2-3 ger. fokhagyma
  • 5 dkg rucola
  • 5 dkg fekete olajbogyó
  • 1/2 dl olívaolaj
  • 3 dkg vaj
  • frissen őrölt bors
  • 1/2 dl száraz fehérbor
  • frissen reszelt parmezán jellegű sajt

Az olajon megpároltam az összevágott hagymát és fokhagymát, tátettem a szintén összevágott gombát. Rövid ideig kell sütni, talán öt perc volt erős lángon. Hozzáöntöttem a bort és elforraltam. Megsóztam, borsoztam, rádobtam az olajbogyót, hozzáadtam a vajat és jól összeforgattam. A végén kevertem bele a rucolát. -----------A kifőzött tésztával összeforgattam és a tányéron megszórtam a sajttal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.