2010. december 12., vasárnap

Hová lett a Magyar Konyha?



Szó szerint és átvitt értelemben is.
Szó szerint vonatkozhat az eltűnt újságra és vonatkozhat a mai magyar konyhára is. Átvitt értelemben is vonatkozhat a mai magyar konyhára.
Új gasztromagazin, új szerkesztőség, új külalak, új témák, új minden.

  • Molnár B. Tamás írása a mai magyar gasztronómia lelkiismeretéről.
  • Egy elmélkedés a halfogyasztásunkról és egy recept Heston Blumenthaltól.
  • Halreceptek újragondova
  • A mákosguba két élete
  • Vajaskenyér puding
  • Beszélgetés Bíró Lajossal a Bock Bisztó séfjével
  • Magyar-e a magyar árú?
  • Az Őrség ízei
  • Segal Viktor receptjei
Cikkek, receptek, főleg újra gondolva, illeszkedve a mai magyar konyháról kialakítandó képhez.
Hogy miért csinálok ingyen reklámot az újságnak?
Azt gondolom, nincs rá szükségük, inkább szeretném megmutatni.  Amikor hiába kerestem a régi újság következő számát, senki sem tudott semmit mondani. Az újság honlapján sem lehetett semmilyen információhoz jutni. Véletlenül találtunk egy szórólapot egy benzinkúton, hogy néhány hét múlva megjelenik a magazin. Már ez gyanús volt. Mi az, hogy magazin. Már megint? Egyszer már volt Konyhamagazin néven ez az újság.  Nem, ez most valóban magazin. Igaz, kicsit sok benne a reklám és a mai " nagyokkal " indítottak. Kíváncsi vagyok mi jön ezután?
Előfizettünk, mert ilyen lehetőséget és nagylelkűséget nem lehetett visszautasítani. Egy évig csak a felébe fog kerülni az újság. Nemes gesztus. Azután majd meglátjuk.
Szerkesztőbizottság elnöke: Lévai Anikó
Lapigazgató: Borókai Gábor

Következő számból ízelítő: interjú Ferran Adriával; aki főz, Borbás Marcsi; kulináris boltok Bp.-en;

A többi újságot csak azért mutatom meg, mert most ezeket olvastam. Nem mindegyik éri meg az árát, de ezt mindenki döntse el saját maga. 
Kezdetektől előfizetője vagyok a Paprika újságnak. Már nem sokáig. Tavasszal lejár az előfizetés és nem fogom megújítani. Elfáradt az újság. Ráadásul mostanra megelégeltem, hogy öt év után sem akarják az előfizetést kedvezményesen adni. Mindég minden előfizetés olcsóbb, mint az egyenkénti lap megvétele.
Ráadásul az újságosnál össze volt csomagolva az egyik lapszám egy Bede R. CD-vel, amit én, mint előfizető nem kaptam meg.  Nem ez volt az egyetlen ilyen, bár túlzásba sem vitték az ajándékozást.
Sokáig nem aludtam nyugodtan, hogy most mi lesz? Lesz nekem is B.R. cédém vagy nem lesz? Nem lett, de aludni tudok.

Nekem tetszik a Stahl magazin. Szívesen olvasom, érdekes, szép, igényes, sokrétű. Nem receptújság, hanem magazin. Lehet fanyalogni, nem érdekel. Sokan hivatkoznak a Good Food receptjeire, átalakítják, hogy az övé legyen. Stahlnak nem szabad?


Az Ízek és érzések című lapra csak az idén figyeltem föl, mert gluténmentes receptek voltak benne. A nyári lapszám frenetikus volt. Ez már inkább receptújság, mint magazin, de ebben is vannak olvasni való cikkek.
Tulajdonképpen azt írja magáról, hogy életmódmagazin a tudatos táplálkozásért. 

5 megjegyzés:

  1. Kimaradok az újság vételből. Valahol szégyen, hogy nem olvasok gasztro újságot de lemondtam róla. Régen néha vettem egy-egy számot de kipróbált recept nem volt jó!

    VálaszTörlés
  2. Szívből gratulálok az új laphoz! Sok megfőzhető és ehető receptet kívánok a lelkes Olvasótábornak!

    VálaszTörlés
  3. Te ki is próbáltál már "Ízek és érzések" recepteket? Mert nekem alapból tetszene az újság, a képi világa, szellemisége, és a receptek is elindítják a fantáziám, de amit eddig kirpóbáltam, azok nem voltak igazán megbízhatóak.

    VálaszTörlés
  4. Maryenne én sem veszem meg minden alkalommal. Belelapozok és eldöntöm, hogy érdekel-e?
    Ha lefóliázzák az újságot, akkor többnyire kihagyom, ha nem az ismerős újságról van szó.

    VálaszTörlés
  5. Főzőmasina, a süteményreceptek kivételével a többi recept szerintem szabadon variálható. Elég régóta főzök már, ezért a szó szerinti receptekre nincs szükségem. Ha volt is pontatlan leírás, sajnos egész biztosan nekem fel sem tűnik.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.