2011. október 21., péntek

Vöröslencse krémleves



A vöröslencse nagyon konyhabarát zöldség. Igaz, drágább, mint a barna társa, de hát nem gondolnám, hogy ebből kell a klasszikus lencsefőzeléket készíteni.
Amikor megfőztük elveszíti gyönyörű színét, de a belőle készült ételnek nem is ez adja a jellegét.
Nagyon rövid ideig kell főzni, kb. 10 - 15 perc elég.


Így nézett ki a főzés elején még nyersen, de már befűszerezve. Gyönyörű, nem?
A recept Zsófié, de ha nem akarunk csalódni egy receptben, akkor  jó helyről kell válogatni.

Hozzávalók (2 adag)

4 kicsi, vagy 2 közepes sárgarépa, reszelve
kb. 6 dkg vöröslencse
½ fej hagyma, kockázva
2 gerezd fokhagyma, aprítva
kb. 2 cm friss gyömbér, aprítva
2-3 ek olaj
2 dl kókusztej
5 dl házi húsleves
Fűszerek, amit szeretünk:
Nálam: 1 kk őrölt koriander, 1 kk kurkuma, 1 kk cayenne bors, v. paprika, 1kk garam masala
Só, bors, 1 tk barna cukor, ha kell 1tk ételízesítő (Delikát), pici citromlé

Az olajon megpárolom a hagyma, fokhagyma, gyömbér keverékét. Már isteni illatok terjengenek. Rádobom a reszelt sárgarépát és a jól átmosott vöröslencsét, átforgatom. Felöntöm fél liter vízzel, beledobok egy húsleveskockát. Hozzáadom a fűszereket, sózom, borsozom. Fedő alatt főzöm, amíg a lencse megpuhul, ez kb. 15 perc. Ekkor botmixerrel, vagy robotgépben az egészet pürésítem. Csak ekkor adom hozzá a kókusztejet és épp csak összerottyantom. Ekkor megkóstolom és ízlés szerint még kikerekítem az ízeketpici citromlét és
 (én tettem bele 1 tk barna cukrot,  egy kis Delikátot). Sűrű, krémes, édeskés, fűszeres, jöhet.


Ezt átmásoltam  Zsófi blogjából és csak annyival egészíteném ki, hogy az áthúzott részek ugyan érvényesek lehetnek, de nálam nem került a levesbe. 
Nekem 25 dkg lencséből készült a leves, a többi hozzávalót ennek megfelelően kellett változtatni.
A koriandermagot frissen őröltem és kurkuma híján curryport tettem bele, de nem azt,amelyik a fűszerpolcon a köménymag mellett található, hanem azt, ami Madras curry néven található leginkább bioboltokban. Persze ez a kisvárosi lehetőségeket tükrözi. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.