2010. április 20., kedd

Csírákban az élet

Úgy emlékeztem, hogy tavaly sokkal többször csíráztattam magokat, mint az idén eddig. Nem jól gondoltam. Igaz valóban volt egy-egy adag a tálkában, de igazából ilyenkor szoktam nagyobb mennyiséget készíteni. Télen is sok zöldséget eszünk, tavasszal is folytatjuk ezt a jó szokásunkat, de ilyenkor nagyon megtévesztő még a hirtelen előkerült zöldség halom a piacon. Friss, üde, kelleti magát, de még nem sok napfényt látott. Akkor meg mitől egészségesebb, mint az, amelyik télen nől a sátorban? Most miért örülünk neki jobban? Egész télen lehetett kapni zsenge karalábét, ami olyan volt, mint a most kapható " új " karalábé. ---------Bevallom keveset vettem, mert télen nem zsenge karalábét kell enni, hanem céklát, sütni való tököt, répát stb. / nem az új répaként árult csomókat /
  • helyettük jobban beválik a hajtatott magok tömege
  • keverve is lehet csíráztatni
  • különböző csíráztatott fokozatokban lehet enni a magokat
  • salátába, szendvicsbe, kenyérre szórva nagyon finom

Elkészíteni nem ördöngősség, még speciális edényzet híján sem. Tanultuk az iskolában is, van sokféle trükk, de a huzamosabb csíráztatáshoz azért érdemes beszerezni egy csíráztató tálat, ami azért nagy segítség. Nem áll meg a magok alatt a víz és nem fognak penészedni. Naponta kell spriccelővel locsolgatni, hogy idő előtt ne száradjon ki.

Annyira rákaptunk a csírákra, hogy ezt a cserépedényt kinőttük, ezért úgy szoktam megoldani, hogy egy gézlapot terítek az edénybe, ezt vizezem be és erre szórom az előző este beáztatott magokat. Három nap múlva a magok már csíráznak, de amelyik nem, az majd utól éri a többit. ---------Ilyenkor kiveszem a gézlappal a magokat és egy lapos tányérra terítem. Amennyire lehet széthúzom a csírázásnak induló sokaságot és hagyom még a tetszőleges nagyság eléréséig nőlni.

Amikor az agyagedényből kiveszem, akkor már készítem bele a következő adagot. ----------Ha elérték a megfelelő nagyságot, akkor leszedegetem a gézlapról és hűtőben tárolom.
  • búza
  • lucerna
  • mustármag
  • zsázsa
  • vöröshere
  • mungóbab

Sajnos nem lehet mifelénk sok fajtát kapni, de a zsázsa egyébként is a kedvencünk és ezt eddig mindég találtam. Természetesen a kertbe való magok nem alkalmasak csíráztatásra, mert kezelték őket valamivel a jobb ellenállóság miatt.

5 megjegyzés:

  1. Régebb én is csíráztattam, akkor még húgom is velünk lakott, és ő is vevő volt rá, aztán ő elkerült, én meg magamba maradtam a csíraevésben, így elhanyagoltam, de nemrég szereztem egy kis görögszéna magot, be is áztatom, megkívántam, és kíváncsi vagyok rá, mert olyat még nem kóstoltam. Szóval köszi, hogy eszembe jutattad.

    VálaszTörlés
  2. Én még nem csiráztattam. Hol lehet magot kapni?

    VálaszTörlés
  3. Az ehhez való magokat legjobb bioboltban megvenni. Máshol sem olcsóbb, mert ezek kizárólag csíráztatásra való magok.
    Egyébként nem drága, mert sok lesz belőle több alkalomra elég.

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Jó, hogy eszembe juttattad van egy csomó magom. Na megyek csíráztatni. Hétvégén megpalántázunk, ha mindenki úgy akarja.

    VálaszTörlés
  5. Vali nézd meg a magjaidat, mert ezeknek is van lejárati idjük, de nem tudom mi lesz velük utána?
    Jó munkát kívánok hétvégére!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.