2010. április 11., vasárnap

Quinoa saláta gorgonzola sajttal, rucolával és gránátalmamaggal--VKF-XXXIII.

Sok olyan élelmi alapanyagot kipróbáltam már, amiről néhány éve még nem is hallottam. Köszönhető ez a reformoknak, amelyek a táplálkozás terén is tért hódítottak. Nem kell vegetariánusnak lenni, hogy ilyen ételeket együnk, ezek simán beilleszthetők a tudatos, egészségre törekvő étrendbe. Változatosabbá tehetjük a --ma már ugyan egyre színesedő--köreteinket és rászoktathatjuk a családunkat a saláta vacsorákra is. Igaz, kell egy kis logisztika, hogy munka után hazaérve elérhető legyen minden alapanyag, de egy kis tervezési túlmunkát néha érdemes erre fordítani. Megfelelő ízesítéssel egyik gabona féle sem fog kilógni az eddig megszokott ízekből. Egyébként meg;--bátraké a szerencse!
----------A hajdina, köles, kuszkusz, bulgur, árpagyöngy már régi ismerős a családunkban, de a Quinoa eddig kimaradt. Olvastam róla, láttam a boltban is, de igazából most Limara felhívása adott ösztönzést a kipróbálásra. Túléltük az eddigi próbálkozásaimat is, miért pont ez lenne kivétel? Azért, hogy ne legyen egyhangú köret belőle, egy saláta mellett döntöttem.
  • quinoa
  • rucola
  • körte / befőtt /
  • gorgonzola sajt / másfajta lágyabb kéksajt /
  • gránátalmamag
  • dió szárazon pirítva
  • olívaolaj + vaj
  • limelé
  • frissen őrölt bors
  • méz / befőttlé /

A quinoát átmostam, jól lecsöpögtettem és olaj és vaj keverékén kicsit kiszárítottam, hátha megpirul. Ez lett volna a cél, de olyan vizes volt, hogy mire kiszáradt, nem tudtam eldönteni, mennyi pirult. Megégetni nem akartam, ezért felöntöttem forró vízzel. --------A zacskójára írott 2x-es mennyiségű víz nekem soknak tűnt, elég volt a bő 1,5x-es mennyiség is. Úgy gondolom, hogy a víz mennyiségek egy normál főzőedény használatára vannak kitalálva, de nekem-- és biztosan másnak is van--, olyan szorosan zár az üvegfedő a serpenyőmön, hogy semmi folyadék nem párolog el. Ezért én minden ilyen leírást egy kicsit kételkedve fogadok. --------Amikor a magok megfőltek, olyanok voltak, mintha mindegyikből egy pici csíra bújt volna ki.

  • a megfőlt quinoát langyosra hűtöttem
  • a körte befőttet felkockáztam / nekem nem túl édesek a befőttjeim /
  • a rucola szárait lecsípkedtem és megmostam, megszárítottam
  • a diót szárazon megpirítottam és durvára törtem
  • a gránátalma a fagyasztóból került elő / a magokat ki kellett szedegetni, kiütögetni nem lehetett, de egyébként tökéletes volt /
  • az olajat a befőttlével és a limelével összekevertem, sóztam, borsoztam
  • szükség esetén még mézet lehet adni hozzá

A saláta összeállítása tulajdonképpen csak az összekeverésből áll. Az öntetet lehet keverés előtt csak a quinoára is önteni, hogy jobban átvegye az ízeket. Én utólag öntöttem rá, de mi bevállalósak vagyunk. Lazán átkevertem, ezután morzsoltam rá a sajtot és megszórtam a dióval. A gránátalma magokat a végén szórtam rá, hogy színesebbé tegye.

  • Sós , édes és pikáns , ropogós , lágy és illatos. Nagyon finom!

2 megjegyzés:

  1. Hát tényleg bevállalósok vagytok. Nagyon gusztusos a salátád.

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Nincs semmi különleges íze, lehet ízesíteni elég jól.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.