2011. április 9., szombat

Görög paradicsomos bab -- gigantes plaki


Nem először készítettem ezt a babot és most úgy gondoltam itt az ideje, hogy a blogba is bekerüljön.
Egy papírfecnit keresek minden alkalommal, amikor meg akarom főzni. Itt remélem megtalálom később is.
Jobban szeretem ugyan a papírt, mint a billentyűket, de egyre nagyobb a káosz a receptjeim körül.
Először nyáron főztem, mert a friss paradicsom, ugye.....Azután a konzerv darabolt paradicsom következett, mert ez még mindig jobb, mint bármelyik, ami kényszer érett. Sokat használok ilyen paradicsomot, én nagyon szeretem.
A receptet egy blogon találtam és igyekszem azóta is szinte ugyanúgy főzni, mert ezen még én sem akartam változtatni. /// sosem titkolom, hogy képtelen vagyok változtatás nélkül megfőzni egy ételt és ez nem a receptek hibája ///
A mennyiségek szerintem nem kötelezőek, én ebben tértem csak el.
  • Nagy szemű szárazbabot -- egy kg-ot -- áztatás után félpuhára főztem kuktában, sós vízben.
  • Olívaolajon megpároltam  3 nagy fej hagymát, amit nagyobb kockákra vágtam. Tettem hozzá 5 ger. fokhagymát is.
  • Ráöntöttem 2 dob. kockázott paradicsomot és kb. 1/2 liter paradicsomlét.
  • Só, frissen őrölt bors, oregánó, fahéj, csili
  • Beletettem a babot, összekevertem és betettem a sütőbe kb. egy órát sülni 160 - 170 fokon.
Kevergetni nem szabad, de nem is kell, hogy a bab ne törjön össze.
Ha sütés közben  nagyon besűrűsödne, vizet szoktam hozzá önteni.

Friss kenyérrel nagyon finom, de a húsevőknek bármilyen sült vagy grillezett hússal adható. Most én kolbászt sütöttem mellé és így is nagyon jó volt.
A tányéron öntsünk még rá egy kevés olívaolajat és szórjuk meg bőven vágott petrezselyemzölddel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.